lördag 16 oktober 2021

Kroppen

 De här med att man gnäller hur en människa ser ut är man inte förvånad och de har man själv fått höra om vikten sedan man varit liten.

De är så himla enkelt för alla andra att säga gör så och gör si med vikten.

Frågan man nån gång varför man gått upp i vikt eller frågar någon person varför man ser ut som man gör.

Vet själv av egen erfarenhet hur de är att vara slank och se bra ut men även hur de är att börja avsky mat till slut och sen sluta äta helt, förut så idrottade man och visst har man gått på gym till och från,men när man väntat och fött barn så finns knappt tid att träna och även om man skulle börja träna så når ska tiden få räka till och man ska hinna jobba ,fixa hemma med allt som hör till.

Kommer ihåg en gång när jag var yngre fick man höra du ska inte äta de där då går du upp i vikt ,kommer väl ihåg att jag sa ifrån den gången jag äter presic vad jag vill är min kropp och jag tränar ju, tro då på den tiden med idrotten i skolan plus handbollen så blev de upp emot 20 tränings pass i veckan,  finns en bild där man ser sjuk smal ut.

Varför kan man inte hjälpa den som försöker gå ner i vikt och fråga vad behöver du hjälp med eller bara finnas som stöd för alla ovasett hur vi ser ut.

Tillslut börja man tröstäta för finns ingen annan utväg när alla klagar och inte vill man göra någon operation hellre.

Jag gick ner förra hösten nästan till 100 kg och vet inte när de har hänt och kände att man mådde bra,men kände som man inte hade något stöd ifrån någon ,utan alla började ifrågasätta varför man gått ner i vikt,men sa oftast är för min egen skull ingen annans ,varför ska folk lägga sig I ens vikt ,de får ta den tid de tar och man ska hitta balans i de hela,samt inte vara rädd för alla går upp och nere i vikt presic som sitt mående.

Kroppen måste få kunna åter hämta sig efter en förlossning en graviditet eller om man har någon annat hälso problem.

Men jag tro själv finns man bara där som stöd qå hjälper de mycket för en och att man bara lyssnar på en.

Tro på dig själv du är starkare än du tro.

#övervikt #kropp #minkropp #andasutochandasin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skolan

 De har kommit ett nytt år 2022, men med son skola händer de inte ett jävla skit. Allt står still och vad gör skolan inget. pojken som forts...